Jaką wybrać dietę odchudzającą by była skuteczna?

Podjęłaś decyzję aby rozpocząć odchudzanie, jednak kompletnie nie wiesz jak się za to zabrać by otrzymać pożądany efekt? W internecie możesz natrafić na przeróżne diety które nęcą Cię szybkim efektem? Koleżanki które stosowały popularne diety nie są do końca zadowolone z efektu? Jak powinnaś do tego podejść i od czego zacząć by nie być rozczarowana?

Poniżej znajdziesz kilka prostych zasad które trzeba przestrzegać by dieta odchudzająca była skuteczna.

1. Dieta powinna być odpowiednio zbilansowana.

Co to znaczy dieta odpowiednio zbilansowana? Większość diet bazuje na eliminacji pewnych składników. Niektóre diety sugerują nam zrezygnowanie nie tylko ze słodyczy ale także dobrych węglowodanów, białek, błonnika. Dieta taka przez pewien okres przynosi efekt jednak przy dłuższym stosowaniu zaczynamy czuć osłabienie, zmęczenie, senność.  Dzieje się tak ponieważ w naszym organizmie powstają niedobory pewnych ważnych składników. Dlatego ważne jest by wiedzieć co eliminować, oraz jak eliminowany produkt zastąpić.

2. Dieta nie powinna się koncentrować tylko na wartości kalorycznej produktów.

Popularne diety odchudzające bazują tylko na liczeniu kalorii produktów przez nas spożywanych. Często restrykcyjnie zmniejszamy kaloryczność naszych posiłków, całkowicie zapominając o wartości odżywczej. W taki sposób niestety nie osiągniemy długotrwałego efektu.

3. Dieta to nie głodówka.

Jeżeli Twój jadłospis będzie bardzo ubogi w produkty, nie zaspokoi podstawowych potrzeb żywieniowych. Taka dieta stanowi zagrożenie dla naszego zdrowia. Po jej zakończeniu waga wraca do początkowej. Organizm po takiej głodówce zaczyna stosować "magazynowanie" z obawy przed kolejną głodówką. Oczywiście nie do tego dążymy.

4. Jak radzić sobie po zakończeniu diety?

Gdy mamy dobrze zbilansowaną dietę ułożoną przez dietetyka, przestrzegamy jej zasad, zmieniliśmy tryb życia na bardziej aktywny, osiągamy swój cel. Udało nam się, mamy wymarzoną wagę, zaczynamy wiec świętować i powracać do starych nawyków, co niestety powoduje że znów przybywa kilogramów.

Aby do tego nie dopuścić przestrzegaj tych zasad także po ukończeniu diety:

  • spożywaj pięć zbilansowanych posiłków dziennie - czyli takich, które dostarczą  białka, węglowodanów, zdrowych tłuszczy, błonnika pokarmowego, 
  • posiłki powinny być spożywane regularnie co ok. 3 godziny,  
  • spożywaj co dzień warzywa i owoce, 
  •  unikaj produktów wysokoprzetworzonych,
  • unikaj cukru, ogranicz sól,
  •  pij dużo płynów - 1,5-2 l dziennie (głównie woda mineralna niegazowana),
  •  kolacje spożywaj  nie później niż 3 godziny przed snem.
  • wprowadź aktywność fizyczną na co dzień (spacer, rower, rolki, basen ) nie musisz się forsować, ważna jest systematyczność.

 

Najlepszy efekt osiągniesz stosując dobrze zbilansowaną odchudzająca dietę ułożoną specjalnie dla Ciebie przez dietetyka.

Zacznij działać już dziś, wypełnij ankietę z wywiadem dietetycznym www.tadieta.pl

Dlaczego Twoja odchudzająca dieta nie jest skuteczna?
11 lutego 2019

784 502 474

 dietetyk mgr Dorota Kozak

kontakt@tadieta.pl

Strona zrobiona w kreatorze stron internetowych WebWave

tadieta.pl

dietetyk online