Pracujesz w domu i nie możesz się powstrzymać by ciągle ciągle nie podjadać? Poznaj kilka skutecznych trików.

 

Większość osób przyznaje, że pracując w domu nie może oprzeć się pokusie by co jakiś czas czegoś nie podjadać, czują chęć na małe co nieco.  Przebywając cały czas w domu zaczynamy sobie dogadzać różnymi smakołykami. Niestety nawet zdrowa żywność spożywana w nadmiarze nie wyjdzie nam na dobre, tym bardziej jeżeli nasz tryb życia zmienił się w bardziej stacjonarny.

No dobrze, zdefiniowaliśmy problem ale jak sobie z nim poradzić zapytacie. Otóż znam kilka sposobów na tę okoliczność z którymi

zamierzam się z Wami podzielić.

Kontroluj listę zakupów. Banalne, prawda? Planuj, miej gotową listę i ściśle się jej trzymaj, żadnych słonych przekąsek czy słodyczy. Niech Twoja lista będzie dla Ciebie święta. Zaplanuj choćby z jednodniowym wyprzedzeniem posiłki które zamierzasz spożyć i kupuj tylko produkty potrzebne do ich przyrządzenia.

Nie trzymaj słodyczy w domu. Jeżeli najdzie Cię ochota okazyjnie na coś słodkiego pozwól sobie na mały grzeszek jednak nie może być to codziennym rytuałem, bo zbędne kalorie szybko przeistoczą się w zbędne kilogramy a tego z całą pewnością nie chcemy.

Gotuj na kilka dni. Przecież pracujesz tylko że w domu. Jeżeli będziesz odrywać się od pracy by codziennie gotować zaczniesz przy okazji  podjadać, a tak podgrzewasz gotowy obiad i jesz tylko główny posiłek, a nie posiłek  +przekąska. Gotuj wieczorem i najlepiej na kilka dni.

 

Dużo pij, tak wiem jest zima i nie chce się tyle pić co latem. Dlatego mniej przy sobie szklankę z wodą i w czasie pracy pij małymi łyczkami nawet gdy nie odczuwasz pragnienia, sama nie zauważysz gdy opóźnisz szklankę. Wypijaj ok.1,5 do 2 litrów dziennie. Picie wody powoduje że organizm jest nawodniony oraz głód nie jest tak mocno odczuwalny.

Na początku wydaje się to skomplikowane jednak gdy już wypracujesz pewien rytm będzie to dla Ciebie duże ułatwienie zaoszczędzisz czas na gotowanie i nie będziesz tyle podjadać.

 

Podsumujmy za tę: planowanie posiłków, choćby tylko obiadów, trzymanie się listy zakupów w sklepie, gotowanie na parę dni, pochowanie słodyczy i słonych przekąsek jeżeli muszą już być w domu, najlepiej ich nie mieć :), pij dużo wody.

 

Jeżeli potrzebujesz porady pisz do mnie, odpowiem na wszystkie pytania i to za darmo :)

kontakt@tadieta.pl

 

 

 

Home office bez podjadania.
04 lutego 2021

tadieta.pl

dieta online logo

dieta online

dieta online facebook
dieta online stopka

784 502 474

dieta online telefon

 dietetyk mgr Dorota Kozak

dieta online mail

kontakt@tadieta.pl

Strona zrobiona w kreatorze stron internetowych WebWave

dieta online facebook